Fericit sau nu: fac temele diferenta?

Fericit sau nu: fac temele diferenta?

teme-elevi-parinti

Pentru a rezolva temele primite la școală, copiii apelează fie la resursele lor, fie la ajutor din exterior.

Primii adică, cei care se folosesc de informațiile pe care le-au înțeles, sunt copiii care iau singuri decizii cu privire la rezultele exercițiilor. În cazul lor, există riscul de a face greșeli, dar și marele avantaj de a nu le repeta și de a evolua independent.

Copiii din cea de-a doua categorie au nevoie de confirmare constanta, iar în final nu iau multe decizii. Se plictisesc repede și nu au satisfacția rezolvarii independente.

Luăm de exemplu un copil de clasa a I-a. La școală i se predau adunările și scăderile. Cum va putea să rezolve singur aceste exerciții?

Prin efort propriu la care se adaugă răbdarea părinților în a nu-i da răspunsul imediat și de a-l întreba cum gândește exercițiul.

Odată cu răspunsurile corecte, copilul va căuta și liniștea necesară învățării.

Iar finalul este unul și mai fericit.

Pentru ca in decursul anilor nu va avea nevoie de meditații și va dezvolta o gândire critica.

Asa ca iata doua întrebări în locul unei concluzii:

Care este părerea copilului despre teme?

De ce are nevoie pentru a rezolva singur temele?